Πρόσφατα Θέματα
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 25Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η trimmata
Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 522 θέματα σε 150 θέματα
Παρόντες χρήστες
17 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 17 επισκέπτες Κανένας
[ Δες όλη τη λίστα ]
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 83, στις Δευ Οκτ 21, 2024 4:43 am
Κορυφαίοι συγγραφείς
akis_mx5 | ||||
Admin | ||||
Χρήστος | ||||
Futura | ||||
FoXy | ||||
Superkotsos | ||||
clio_16v | ||||
georgemagnis | ||||
xelwnas | ||||
christos_corolla vvti |
F1: H Renault F1 Team έγινε Lotus Renault GP
Σελίδα 1 από 1
F1: H Renault F1 Team έγινε Lotus Renault GP
F1: H Renault F1 Team έγινε Lotus Renault GP
To Group Lotus αγόρασε τις μετοχές της ομάδας του Enstone που ανήκαν στη Renault (25%) και η ομάδα μετονομάστηκε σε από Renault F1 Team σε Lotus Renault GP για την επόμενη σεζόν, ωστόσο οι διαμάχες για τη χρήση του ιστορικού ονόματος στη Formula 1 συνεχίζονται…
Η είδηση αυτή, η οποία είχε αρχίσει να αποκαλύπτεται στον Τύπο τον Οκτώβριο, επιβεβαιώθηκε και επίσημα εντέλει. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Renault πούλησε στη Genii Capital (που κατέχει από πέρυσι το 75% της ομάδας του Enstone) και τις υπόλοιπες μετοχές που κατείχε στην ομάδα, περιορίζοντας την εμπλοκή της στη Formula 1 στην προμήθεια κινητήρων. Στη συνέχεια, η Genii Capital τις μεταβίβασε στο Group Lotus, σε μια συμφωνία που προβλέπει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με τους μαλαισιανούς ιδιοκτήτες (την Proton, το 42% της οποίας ανήκει στην κυβέρνηση της ασιατικής χώρας) θα είναι ο βασικός σπόνσορας της ομάδας μέχρι το τέλος του 2017. Η συμφωνία εκτιμάται ότι ξεπερνάει σε αξία τα 120 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπό τους βρετανικούς νόμους (στους οποίους υπάγεται η ομάδα του Enstone), ο ιδιοκτήτης του 25% μιας εταιρίας έχει δικαίωμα βέτο στην πώλησή της, εάν δε συμφωνεί με την ταυτότητα του αγοραστή. To γεγονός αυτό θα δώσει στο Group Lotus έναν περιορισμένο έλεγχο επί της ομάδας του Enstone, ακόμα και αν δεν κατέχει την πλειονότητα των μετοχών της.
Έχει ενδιαφέρον να αναλύσουμε πως προέκυψε η ονομασία Lotus Renault GP. Το Group Lotus δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους όρους «Team» και «Lotus» μαζί, καθώς αυτό το δικαίωμα το «αγόρασε» πρόσφατα ο ιδιοκτήτης της ομάδας του Hingham, Tony Fernandes από τον David Hunt, που κατείχε τα δικαιώματα αυτού του ονόματος από το 1994. Επιπλέον, η FOM υποχρεώνει όσες ομάδες θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον όρο «F1» στην ονομασία τους, θα πρέπει να αναφέρουν και τον όρο «Team».
Παρά το γεγονός ότι η ομάδα μετονομάστηκε, το μονοθέσιο θα εξακολουθεί να ονομάζεται Renault, καθώς υπό τους όρους της Συνθήκης Ομονοίας, για να αλλάξει η ονομασία του, θα απαιτούσε την ομόφωνη συναίνεση όλων των υπόλοιπων ομάδων, κάτι που είναι σίγουρο ότι δε θα συνέβαινε, τουλάχιστον από την πλευρά της ομάδας του Hingham (Team Lotus). H ομάδα του Enstone θα μπορούσε να αλλάξει το όνομα του μονοθεσίου της χωρίς την άδεια των υπόλοιπων, αλλά με αυτό τον τρόπο θα αποποιούνταν του δικαιώματος διατήρησης του μεριδίου της από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ (περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ), όντας αναγκασμένη να χτίσει από την αρχή το κύρος της στα μάτια της Συνθήκης Ομονοίας. Αυτό θα σήμαινε ότι η ομάδα θα έπρεπε εντός των επόμενων τριών ετών να τερματίσει δυο φορές στις πρώτες 10 θέσεις του πρωταθλήματος κατασκευαστών για να επιστρέψει στον κατάλογο των ομάδων της «Στήλης 1», όπως αναφέρεται στη Συνθήκη Ομονοίας, οι οποίες απολαμβάνουν αυξημένα οικονομικά προνόμια.
Eπιπλέον, η ομάδα δεν πρόκειται να κληρονομήσει την ιστορία και τα στατιστικά της Lotus, αλλά αυτά της ομάδας, αν και δεν έχει γίνει ακριβές αν αυτά αφορούν τα στατιστικά της Renault ή της Benetton/Toleman… H Lotus Renault GP αποκάλυψε και τον χρωματισμό του μονοθεσίου της για το 2011, ο οποίος είναι μαύρος/χρυσός, όπως ακριβώς της Lotus στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, όταν η ομάδα του Colin Chapman είχε για σπόνσορα την John Player Special. Πρόκειται για τον πιο θρυλικό χρωματισμό της ιστορικής ομάδας της Lotus. To μόνο πρόβλημα είναι ότι και η Team Lotus έχει ανακοινώσει ότι έχει την πρόθεση να αγωνιστεί με τα ίδια χρώματα! Η Lotus Renault ανέφερε ότι μελετάει το χρωματισμό αυτό εδώ και δυο μήνες, ενώ η Team Lotus ανακοίνωσε στο GP του Αμπού Ντάμπι την έναρξη διαγωνισμού μέσω του διαδικτύου, δίνοντας την ευκαιρία σε έναν από τους οπαδούς της να «βάψει» το μονοθέσιο της ομάδας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στις φωτογραφίες του μονοθεσίου της Lotus Renault με τον καινούργιο χρωματισμό, απουσιάζουν οι σπόνσορες Hewlett-Packard και Lada.
Η συμφωνία μεταξύ της Genii Capital και τoυ Group Lotus έχει τις ρίζες του σε συνομιλίες που ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2009, πριν ακόμα η εταιρία του Gerard Lopez αγοράσει την ομάδα του Enstone. Η συνεργασία του Group Lotus με τη Genii Capital θα επεκταθεί, πέραν της Formula 1 και στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Genii θα προσφέρει στο Group Lotus πρόσβαση στο δίκτυο εταιριών που ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίες ειδικεύονται σε τομείς όπως η τεχνολογία κινητήρων μεταβλητής συμπίεσης και VoIP ή τεχνολογία internet εντός του οχήματος. Ακόμα ένα σημαντικό κίνητρο στην επίτευξη της συμφωνίας είναι η εμπλοκή της Genii σε πολλές εταιρίες που βασίζονται στη Ρωσία, γεγονός που θα επιτρέψει στην ιδιοκτήτρια του Group Lotus, την Proton, να εισέλθει πιο εύκολα σε αυτή την πολύ σημαντική αγορά.
Το γεγονός αυτό ενισχύει τη θέση του Vitaly Petrov στην ομάδα και είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Ρώσος θα παραμείνει στο δεύτερο αγωνιστικό cockpit της. Επιπλέον, η ανακοίνωση της διεξαγωγής GP στο Sochi της Ρωσίας το 2014 έχει αυξήσει το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού της χώρας, Vladimir Putin για το σπορ, συμβουλεύοντας εταιρίες της πατρίδας του να επενδύσουν στη Formula 1. Την ίδια στιγμή, η μάνατζερ του Petrov, Oksana Kosachenko, διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τον Putin. Κατά συνέπεια, θα είναι πολύ πιο εύκολο για τον Petrov να βρει οικονομική υποστήριξη από σπόνσορες της πατρίδας του.
H συμφωνία της Genii Capital με το Group Lotus αποδεικνύει την επιθυμία του επικεφαλής εκτελεστικού στέλεχος του ομίλου, Dany Bahar να ενισχύσει την εικόνα της εταιρίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπως δήλωσε ο ίδιος, «Δε μπορώ να σκεφτώ καλύτερη πλατφόρμα για την προώθηση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η F1 είναι η κορωνίδα των αγώνων μονοθεσίων. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έχουν υπάρξει πολλές διαμάχες για τη χρήση του ονόματός μας στην F1 και είμαι πανευτυχής που είμαι ικανός να αποσαφηνίσω επίσημα τη θέση μας μια για πάντα: είμαστε η Lotus και επιστρέψαμε».
Όπως είναι φυσικό, οι πράξεις του Group Lotus έχουν την υποστήριξη των υψηλόβαθμων στελεχών της Proton, όπως και του συμβούλου της, Tun Dr Mahathir Mohamad, ο οποίος είναι πρώην πρωθυπουργός της Μαλαισίας και ακόμα κινεί πολλά από τα νήματα στο πολιτικό παρασκήνιο. Ο Mahathir διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και με τον ιδιοκτήτη της Team Lotus, Tony Fernandes, o οποίος ονομάστηκε επιχειρηματίας της χρονιάς από το περιοδικό Forbes Asia.
Ωστόσο, όπως είναι φυσικό, ο Fernandes διαφωνεί εντονότατα με τους ισχυρισμούς του Bahar ότι η «πραγματική» Lotus επέστρεψε και σχολίασε στο προσωπικό του twitter: «Ο Dany Bahar μας έκανε χάρη. Ποτέ δεν ένιωθα καλύτερα για το μέλλον μας και την Team Lotus. Φαίνεται ότι προσπαθούν να κλέψουν την ιδέα μας για τον μαύρο/χρυσό χρωματισμό». Στον ίδιο τόνο, ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Team Lotus, ανέφερε στο δικό του twitter: «Lotus. Ακριβώς όπως τα λεωφορεία. Περιμένεις αιώνες, και έπειτα έρχονται μαζί δυο. Να είστε σίγουροι, εμείς είμαστε η Team Lotus και είμαστε εδώ για να μείνουμε».
Από τα λεγόμενα των δυο ισχυρών ανδρών της ομάδας του Hingham, είναι προφανές ότι δεν έχουν καμία πρόθεση να αφήσουν το όνομα «Lotus» να τους ξεφύγει τόσο εύκολα από τα χέρια. Η Team Lotus έχει προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος στη Formula 1. Eάν η Team Lotus δικαιωθεί σε αυτή την υπόθεση, είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει δικαστικό αγώνα εναντίον του Group Lotus…
H πώληση των μετοχών της Renault στην ομάδα του Enstone σηματοδοτεί ουσιαστικά την αποχώρηση της γαλλικής εταιρίας από τη Formula 1 ως Κατασκευαστής. Η Renault Sport, η οποία βασίζεται στο Viry-Chatillon της Γαλλίας, θα συνεχίσει να παρέχει κινητήρες στη Lotus Renault, την Team Lotus και τη Red Bull, ενώ θα διενεργεί προηγμένες ερευνητικές μελέτες για τις συνεργαζόμενες με αυτήν ομάδες, καθώς και μηχανολογική υποστήριξη σε τομείς όπως η μετάδοση του μονοθεσίου και τα συστήματα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS). Η Renault Sport έχει συμφωνήσει να παρέχει κινητήρες στη Lotus Renault για πολλά χρόνια ακόμα, γεγονός που σημαίνει ότι θα εξελίξει καινούργιο κινητήρα για το 2013, που θα αλλάξουν οι σχετικοί κανονισμοί, σηματοδοτώντας την επιστροφή των turbo στη Formula 1. Πρόεδρος της Renault Sport θα παραμείνει ο Bernard Rey, μέλος της επιτροπής διοίκησης της γαλλικής εταιρίας.
Η καινούργια κατάσταση πραγμάτων επιτρέπει στη Renault να μην ξοδεύει τα ποσά του παρελθόντος στη Formula 1, παραχωρώντας την ομάδα της, ωστόσο, απολαμβάνει την ίδια σχεδόν προβολή, αφού το λογότυπό της θα κοσμεί το μονοθέσιο της Lotus Renault σε περίοπτες θέσεις, καλύπτοντας μεγάλο μέρος του αμαξώματός του. Επιπλέον, θα υπάρχει αυξημένη προβολή και από την ομάδα της Red Bull, ενώ η Renault Sport θα αυξήσει τα έσοδά της φέτος, προμηθεύοντας κινητήρες σε τρεις ομάδες.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τρι Μάης 10, 2011 2:10 am από akis_mx5
» Νεα περιπολικα για την ελληνικη αστυνομια.........!!!!
Πεμ Απρ 28, 2011 5:38 pm από DJMIKE
» Μουσικες Αποδρασεις...
Πεμ Μαρ 24, 2011 5:37 pm από Admin
» Τη χαμένη Ατλαντίδα υποστηρίζουν ότι βρήκαν οι επιστήμονες
Τρι Μαρ 22, 2011 1:13 am από akis_mx5
» Η αρχιτεκτονική του χάους
Σαβ Μαρ 19, 2011 7:19 pm από Admin
» Προ των πυλών η πετρελαιοκίνηση;;;
Παρ Μαρ 18, 2011 7:50 pm από Χρήστος
» Τίτλοι τέλους για το Mitsubishi Evo;
Παρ Μαρ 18, 2011 7:50 pm από Χρήστος
» Ανθρωπόμορφο κινητό
Δευ Μαρ 14, 2011 12:01 am από Admin
» Ο κοινός φορτιστής
Δευ Μαρ 14, 2011 12:00 am από Admin